niedziela, 8 lutego 2015

Moja ulubiona pora dnia:-)



Czy Wy też uwielbiacie kawę tak jak ja?:-) Zwłaszcza gdy śnieg za oknami trudno się nie ogrzać pyszną kawką:-) A jeszcze trudniej nie skusić się na coś pysznego do niej:-)
Na szczęście lub nie:-)wszyscy domownicy jesteśmy łasuchami :-) I tak oto wpadł mi przepis na pyszne rogaliki z dżemem u mnie były zarówno z dżemem jak i z nutellą:-) Przepis zaczerpnęłam z tego bloga: 
www.mojeciasto.pl/przepisy/rogaliki-z-dzemem-365.html
Nie modyfikowałam w nim nic poza tym, że zapomniałam posmarować białkiem i tak wyszły idealne:-)
W 100% mogę polecić:-) Wbrew pozorom łatwy i szybki do wykonania:-) Mi wyszło ich na pewno więcej niż 30 sztuk ale i tak znikają w ekspresowym tempie jeszcze gorące w niewyjaśnionych okolicznościach:-)




PRZEPIS NA ROGALIKI:

SKŁADNIKI:

- 4 szkl. mąki pszennej
- 5 dag. drożdży
- 1 jajko
- 2 żółtka
- 4 łyżki cukru
- 1/2 szkl. śmietany
- 1/2 margaryny (palma,Kasia)
- szczypta soli
- 1/3 szkl. ciepłego mleka
- mały słoik dżemu u mnie nutella lepiej wypadła:-)

WYKONANIE:

1. Mąkę wsypać do miski.
2. Dodać cukier, jajka, rozpuszczoną i wystudzoną margarynę, śmietanę, sól i rozpuszczone w mleku drożdże (ja dodatkowo zostawiłam je na moment do wyrośnięcia).
3. Wyrobić.
4. Podzielić na części.
5. Rozwałkować ciasto i wykrawać trójkąty.
6. Na szerszą część trójkąta nałożyć łyżeczkę dżemu- nutelli, formować rogaliki.
7. Wykładać na blasze.
8. Posmarować rozmąconym białkiem (ja zapomniałam:-))
9. Piec ok. 15 minut w temp. 180 stopni (w oryginale 150)

SMACZNEGO:-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz